WydarzeniaZ życia uczelni

VIII Studenckie Spotkania Komunikacji

Podczas VIII edycji Studenckich Spotkań Komunikacji mieliśmy okazję usłyszeć wiele ciekawych, ale przede wszystkim przydatnych rzeczy w dziedzinie marketingu, prężnie rozwijającym się świecie social mediów. Prelegenci – specjaliści w swoim fachu – przenieśli przybyłych gości w świat wizerunku, marki i promocji.

Wydarzenie rozpoczęło się panelem studenckim, którego panelistami byli studenci Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uliana Bila, Agnieszka Sałata oraz Jacek Kochaniec.

Jako pierwszy wystąpił student drugiego roku studiów magisterskich Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Jacek Kochaniec, którego prezentacja związana była z tematyką dotyczącą marketingu 4.0. Rozpoczynając swoją wypowiedź podkreślił, iż tematem zaczął się interesować z czasem publikacji książki Philipa Kotlera, Hermawana Kartajaya i Iwana Setiawana „Marketing 4.0”.  Przybliżył między innymi czym charakteryzuje ów zagadnienie i wyjaśnił różnicę pomiędzy marketingiem tradycyjnym a marketingiem cyfrowym. Kolejną prelegentką była Agnieszka Sałata, studentka trzeciego roku Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. W swoim wystąpieniu ujęła temat skupiający się wokół marketingu społecznego na przykładzie kampanii Toyoty „Start Your Impossible”. Zapoznając nas z tym co sama kampania pokazuje – a są to prawdziwe historie – Agnieszka powiedziała, że kampania poruszyła ją osobiście, a zarazem motywowała do działania. Ostatnią prelegentką w panelu studenckim była Uliana Bila, studentka drugiego roku studiów magisterskich Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Podjęta przez nią tematyka dotyczyła Wirtualnych Dni Otwartych, czyli KULINE. Dowiedzieliśmy się dlaczego taka forma zorganizowania dni otwartych została wybrana, a także usłyszeliśmy o zaletach i utrudnieniach, związanych z tworzeniem pierwszej edycji KULINE. Ponadto odniosła się również do swoich doświadczeń, które zdobyła podczas realizacji Wirtualnych Dni Otwartych. I tak dobiegła końca część obejmująca panel studencki.

Kolejnymi prelegentkami były Aleksandra Burdan i Małgorzata Pyzik-Turska, które dowodzą akcją #kotekMarysi. Na jej podstawie zaprezentowały, jak skutecznie zrealizować kampanię fundraisingową. Ponadto przekazały w swoim wystąpieniu, co jest kluczem, dzięki któremu zostanie dobrze przeprowadzona taka kampania, ale także jak poprowadzić kampanię charytatywną, wykorzystując przy tym istotne punkty, m.in.: identyfikację wizualną oraz aktywizację społeczności.

Po wystąpieniu pań, nastąpił panel, dzięki któremu mogliśmy dowiedzieć się o kształtowaniu wizerunku Wojska Obrony Terytorialnej w mediach społecznościowych. Tę tematykę przybliżyli nam rzecznik prasowy 2 lubelskiej Brygady OT, kpt. Damian Stanula oraz ekspert ds. komunikacji WOT, redaktor Marcin Superczyński. Dowiedzieliśmy się nie tylko czym są Wojska Obrony Terytorialnej, ale także podkreślona została rola mediów społecznościowych stanowiących główny kanał komunikacji WOT.

Następnie przeszliśmy do tematu związanego z komunikacją wizualną marki i tego, dlaczego odgrywa tak istotną rolę. Temat przybliżył Erwin Gałan, który zaprezentował to na przykładzie Kawiarza. Jak sam wspomniał, komunikować można wszystko. W tym przypadku jest to kawa, a targetem są kawosze. Ważny jest w tym wszystkim społeczny aspekt picia kawy, za co przede wszystkim ją ceni.

Krzysztof Wodecki, który był naszym kolejnym prelegentem opowiedział w swoim wystąpieniu o budowaniu marki osobistej dzięki mediom społecznościowym. Ponadto dowiedzieliśmy się co stanowi jej główny atut, czyli osobowość i kreacja.

Na tegoroczne Studenckie Spotkania Komunikacji mieliśmy okazję wysłuchania, a także zadania pytań gościom specjalnym. Tymi gośćmi byli Marcin Osman oraz Piotr Chmielewski. Marcin Osman w swojej prezentacji objaśnił tematykę związaną ze skutecznym prowadzeniem social mediów, a także przedstawił zagadnienia związane z ekonomią wdzięczności, dotyczącej zasady wzajemności w biznesie. Natomiast Piotr Chmielewski wyjaśnił, jak tworzyć posty, które będą w stanie przyciągnąć uwagę klienta oraz podbić rozpoznawalność marki. W swojej prezentacji przybliżył nam rodzaje postów, które warto wykorzystać, aby przyciągnęły uwagę odbiorcy.

Podczas wydarzenia zorganizowana została również kawiarenka charytatywna dla Marysi, gdzie również mogliśmy wesprzeć akcję charytatywną #kotekMarysi.

VIII Studenckie Spotkania Komunikacji z pewnością zapadły wszystkim w pamięć, ale także dowiedzieliśmy się wielu cennych rzeczy. Z niecierpliwością czekamy na kolejną edycję!

Fot. Karol Samborski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *