Problemy społeczneTematy społeczneTOP

Zakupy w czasach zarazy

Obecna sytuacja wprowadziła wiele zmian na rynku, zarówno tym polskim, jak i zagranicznym. Ludzie zaczęli spędzać więcej czasu w Internecie, a co za tym idzie- robić zakupy online!

Koronawirus wprowadził zamieszanie na rynku zakupowym. Gospodarka, choć wstrzymała swój bieg w realu, w Internecie nabrała rozpędu.

Agencja badawcza Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej przeprowadziła badanie dotyczące wpływu pandemii koronawirusa na e-handel. COVID-19 rzucił rynkowi e-commerce szereg wyzwań związanych m.in. z logistyką, dostawami i dostępnością produktów.

Dane z badania i raportu „e-Commerce w czasie kryzysu 2020” pokazują,
że choć poziom niepokoju związany z koronawirusem wśród konsumentów jest dość umiarkowany (5,80 w skali 0-10), to internauci postanowili przygotować się na ten kryzysowy okres, który ich zdaniem nie zakończy się tak szybko.

Konsumenci zmienili nie tylko swoje codzienne nawyki, ale i zachowania zakupowe. Kiedy sytuacja wróci do normy? 2/3 z nich uważa, że koronawirus nie przestanie być aktywny w Polsce, a tylko zostanie spowolniony i będzie mniej groźny.

Co ciekawe, 38% internautów zrobiło zakupy na czas kwarantanny
w Internecie, a gromadzenie zapasów na czas kwarantanny jest zdecydowanie bardziej popularne wśród internautów kupujących
w Internecie niż w sklepach tradycyjnych. Z kanału online skorzystała
w tym celu niemal połowa badanych w wieku 35-44 lata.

Również mieszkańcy mniejszych miast wybrali Internet w celu zaopatrzenia się w niezbędne produkty. Przede wszystkim w środki higieniczne lub detergenty. Oprócz chemii domowej i produktów spożywczych, najczęściej kupowanymi kategoriami w Internecie w okresie kwarantanny są odzież i obuwie oraz produkty z kategorii „zdrowie”.

Dużo platform transakcyjnych online, wprowadziło interesujące rozwiązania dla swoich klientów.


Allegro wprowadziło opcję Allegro Smart. Na czym ona polega? Umożliwia ona nielimitowaną i bezpłatną dostawę zakupionych w serwisie towarów do Paczkomatów InPost i punktów odbioru osobistego na terenie całego kraju. Klienci zyskują także możliwość bezpłatnego zwrotu towaru do sprzedawcy oraz korzystania z limitowanych ofert specjalnych (zniżki na sprzedawane w serwisie towary). Warunkiem skorzystania z oferty Allegro Smart jest zakup towarów, od jednego sprzedającego (w serwisie Allegro), na kwotę minimum 40 zł. Po osiągnięciu tego progu, dostawa określona w/w warunkami zostanie zrealizowana bezpłatnie.

InPost wprowadził opcję dostarczenia paczki do Paczkomatu w weekend. Jak możemy przeczytać na ich stronie: „Paczki zostaną dostarczone do klientów w weekend, jeśli nadanie (czyli przekazanie paczki do Paczkomatu lub POP albo złożenie zlecenia na odbiór przez kuriera), nastąpi w piątek lub sobotę do godziny 13:00”. To idealne rozwiązanie dla wszystkich tych, którzy nie mogą doczekać się swojej paczki i nie lubią czekać do kolejnego tygodnia na jej odbiór.

Myślicie, że handel w Internecie dalej będzie pędził tak szybko i będzie się coraz bardziej rozwijał?

Klaudia Bzducha

Studentka III roku Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Czynnie zaangażowana w Koło Naukowe Studentów Dziennikarstwa i Wydziałowy Samorząd Studentów WNS KUL. Ambitna i zawsze chętna do pomocy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *