Wegetariańskie co nieco

Jesteś wegetarianinem? Lubisz szybkie i proste przepisy? Przedstawiamy kilka pomysłów na zdrowe i pożywne dania. Dieta wegetariańska świadomie wyłącza produkty pochodzenia zwierzęcego, dzięki czemu także może być zróżnicowana i bogata w składniki odżywcze. Zapewnia dzienne zapotrzebowanie kaloryczne człowieka.

SHAKSHUKA
https://www.instagram.com/p/CIk0IB4nHkM/

Shakshuka

Shakshuka to danie Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej. Składa się przede wszystkim z pomidorów i cebuli, w których gotuje się jajka na patelni. Jak przygotować to danie? Pomidory sparz i obierz ze skórki. Następnie pokrój w kostkę razem z cebulą. Na niedużą patelnię wlej oliwę oraz starty czosnek, chwilę podsmaż. Warzywa włóż na patelnię i dopraw według uznania. Wymieszaj i smaż na największym ogniu przez 3-4 minuty. Do podsmażonych pomidorów dodaj jajka. Przykryj i gotuj przez około 3 minuty do czasu, aż jajka będą ścięte. Gotowe!

fot. dietetyczne przepisy
fot. dietetyczne przepisy

Makaron ,,Caprese”

W bardzo prosty sposób przygotujesz tę pastę dla swoich znajomych! Sparz pomidory i obierz ze skórki. Miąższ pokrój w kostkę i włóż do miski. Dodaj sól, pieprz, oliwę i wymieszaj. Około 1/3 pomidorów rozgnieć widelcem i połącz z pozostałymi pomidorami. Następnie ugotuj makaron al dente. Odcedź makaron i włóż z powrotem  do garnka, od razu dodaj masło i wymieszaj. Do makaronu dodaj pomidory, bazylię i mozzarellę. 

fot. kwestia smaku
fot. kwestia smaku

Zupa krem z dyni

Krem z dyni swoją największą popularność zyskał pod koniec XVIII wieku. Jak przygotować tę zupę? Pokrój w kostkę cebulę, marchewkę i dynię. Cebulę podsmaż na maśle klarowanym. Następnie do dużego garnka wrzuć warzywa i zalej wodą lub wywarem warzywnym. Całość gotuj 20-30 minut (do miękkości). Pod koniec dodaj przyprawy według uznania i dokładnie wymieszaj. Odstaw zupę do wystygnięcia, następnie całość zblenduj. Krem można podawać z grzankami! 

fot. cookingwithpatiska
fot. cookingwithpatiska

Puszyste naleśniczki

Szybkie danie na śniadanie! Do miski wlej kefir, dodaj jajka i wymieszaj. Następnie dodaj mąkę, proszek do pieczenia, sodę, cukier oraz olej. Całość zmiksuj tylko do połączenia się składników. Rozgrzej patelnię i smaż na umiarkowanym ogniu przez ok. 2 minuty, do czasu aż urosną i będą ładnie zarumienione. Podaj z ulubionymi owocami lub powidłami. Smacznego!

Patrycja Adamczyk

Patrycja Adamczyk

Studiuję na I roku Dziennikarstwa i komunikacji społecznej na KUL. Od 6 lat gram w amatorskim teatrze. Uwielbiam podróżować, gotować i śpiewać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *